רוני אשכול Roni Eshkol

כותבת ומציירת

יום רביעי, 13 בפברואר 2008

נבוכים במבוכים- קומיקס


שני עכברושים מול שתי חולדות
בשני צידי מבוך, בתוך מלכודות.

העכברוש הזקן מסביר לנכדו
שהחולדות אשמות בה-כל בבירור.
החולדה הקשישה מסבירה לנכדתה
את ההיפך הגמור.

סבתא- אם עכברוש יתקרב אליך- תברחי!
הם לא כמונו. הם מסוכנים.
נכדה- לי הם דווקא נראים נחמדים.
סבתא- עדיף להסתובב עם ערפדים.

סבא- אף פעם אל תאמין לחולדה.
נכד- אני יכול להסתדר בעצמי. תודה.
סבא- חולדות נולדות שקרניות וגנבות.
נכד- לי הן דווקא נראות כמונו. טובות.
סבא- חולדה טובה כשהיא מתה. קפיש?
תקשיב לי, ילד. אל תהיה אדיש.

נכד ונכדה- איך זה התחיל, סבא? סבתא?

סבא- או הו... הרבה לפני שנולדת.
הם... מאז ומעולם הם רצו להשמידנו.
תבין, אין כאן מספיק מקום לשנינו.

סבתא- אנחנו רק רצינו לחיות לידם.
סבא- אנחנו פה והם שם.
סבתא- אבל הים הוא אותו ים...

סבתא- הם רעים. הם אויבים אכזריים.
נכדה- ומה אנחנו?
סבתא- עם של רחמנים.
אנחנו רק רצינו בית במקום חיים של נדודים.

נכד- ואי אפשר לחיות ביחד?
חייבים לחיות בפחד?
סבא- הם לא מוסריים. אין להם ערכים.
תראה מה הם עשו לנו. נחזיר להם! צריכים!

נכדה- סבתא, יש לי סוד, אבל את לא צריכה לחשוש.
יש לי... חבר עכברוש.
סבתא- אבוי! געוואלד! סכנה!
הוא ידקור אותך בגב כשלא תהיי מוכנה!

סבא- חולדה ועכברוש?! אלוהים אדירים!
נכדי אתה כל כך... כל כך... תמים....
נפלת על הראש, או מה?
אלוהים אדירים! יש פה מלחמה!


סבתא- אנחנו רק מגנים על עצמנו.
והם תמיד ירצו להשמידנו.

סבא- לא יעזור כלום.
הגענו למבוי סתום.
תראה מה הם עושים לנו,
איזו ברירה בדיוק הם משאירים לנו?

סבתא- אין לנו ארץ אחרת.
לנצח נחיה על החרב.

סבא- לא נשכח ולא נסלח.
אם לא ננקום, אז מה הטעם?
אנחנו ננצח
או שתמות נפשי איתם.

סבתא- אנחנו סובלים אז גם הם יסבלו.
אנחנו סובלניים והם לא. נקודה.
סבא- אנחנו רוצים שלום והם לא.
הם מבינים רק כוח. עובדה.
סבתא- רק כוח. עובדה.

הסבא והסבתא ממשיכים לדבר אל עצמם בלהט.
הנכד והנכדה יוצאים מהמלכודות בלאט,
משלבים ידיים, נאנחים, מצחקקים
ובלי מילים הולכים לגן המשחקים.

אין תגובות:

מרעה ועדר עיזאות

מרעה ועדר עיזאות